Pesan Buat Istri Shalihah

Pesan ini terkhusus untuk para Isteri shalihah dan kaum wanita shalihah pada umumnya. Semoga hadirnya Anda di rumah tangga suami menjadikan rumah yang Anda huni seindah Istana, menjadikan ikatan Anda seindah pertalian Khadijah dengan Rasulullah, dan terkhusus menjadikan kita semua menjadi para hamba yang di cinta dan di Damba. Seperti hadits yang sudah pernah kita dengar bahwa, "Dunia ini adalah perihiasan, dan seindah-indah hiasan adalah wanita shalihah. Maka jadilah engkau perhiasan yang teramat mahal untuk suami Anda. Iniliah pesan yang ingin kami sampaikan:

1.    “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.
2.    “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”
3.    “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.
4.    “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.
5.    “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.
6.    “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.
7.    “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)
8.    “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.
Dan ingatlah wahai wanita, semua itu terangkum di dalam suatu perkataan iaitu "TAAT"

Semoga pesan yang singkat ini sarat makna dan hikmah. Untuk kebaikan share-kan kepada yang lain, agar kebaikan-kebaikannya bisa dirasakan oleh wanita shalihah di penjuru dunia. (milist)
Share:

1 komentar:

Silahkan tinggalkan komentar Anda:

HIDANGAN WEB

Recent Comment